Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

MORD

Av janet olofsson - 18 oktober 2014 19:33

  Jag tycker det börjar bli lite läskigt med alla mord runt om oss och oftast yngre som mördar varandra. I Gävle har det hänt mord nu flera stycken på kort tid. Vad är det som utlöser sånt hat och sån ilska att man kan mörda en annan människa. För att mörda någon måste hatet vara så stort och vad är det då som folk blir så arg över att man hatar så mycket att man mördar någon annan människa. Vad är det som händer igentligen. Bakom varje mördad människa står det en mor en far en bror en syster kompisar och släkt som älskar den personen. Det är dom som måste leva vidare med all sorg och alla frågor en hel livstid kommer detta att prägla dessa människor. Jag tycker att det händer alldeles för mycket hemskheter runt om oss som präglar oss på ett eller annat sätt. Ska inte folk kunna gå ut på krogen och gå hem utan att vara rädd att bli misshandlade våldtagna eller mördade. Vad är det som utlöser detta hat som folk bär inom sig. Jag kan inte fatta det, visst kan man bli arg på varandra ibland men från att vara arg till att hata någon så mycket att man mördar någon annan det är för mig helt oförståligt. Vad ska vi i samhället göra för att hjälpa till att stoppa dessa meningslösa handlingar. Ska vi på helgerna ha utbildade nattvandrare runt krogar gator och torg jag har inget svar men något måste göras det kan inte få fortsätta så här längre. Alla ni som mist någon i det meningslösa våldet och hatet jag sänder er all min kärlek till er och styrkan att orka gå vidare. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av janet olofsson - 27 oktober 2014 22:59


 

Av janet olofsson - 27 oktober 2014 22:35

Våran hund Smilla som är en korsning av chihuahua nakenhund och Chitzu och är 3 år snart 4a är en helt underbar liten varelse. Hon ligger ofta på bröstet när man ser på tv och visar sin kärlek genom kramar pussar och ren kärlek. Hon är underbar. Ett ...

Av janet olofsson - 27 oktober 2014 00:44

   Skäms på er i kommuner där ett par där hon är 90 han 82 har left ett helt liv tillsammans men båda har hamnat på åldringsvården. Paret vill bo tillsammans den sista tiden de har kvar i livet men kommunen vägrade bara för att frun var mer dement än...

Av janet olofsson - 25 oktober 2014 18:58


Är  lite tråkigt att varje gång Krister är ledig då jobbar jag och när jag är ledig då jobbar Krister. Fördelen är väl att man inte hinner trötta ut varandra men nackdelen är att man aldrig hinner göra någonting tillsammans. Visst ska man vara glad a...

Av janet olofsson - 24 oktober 2014 13:59

   Tänk om solen kunde titta fram lite vad härligt det skulle vara att få njuta lite i värmen med en rykande kaffekopp i handen. Solen är en gul stjärna Diameten på solens diameter  är ca 109 gånger större än jorden. Den är ca 1 miljon gånger större ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards