Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av janet olofsson - 17 oktober 2014 23:28

  Jag vet inte vad jag ska tycka om alla dessa tiggare som sitter utanför snart alla affärer. Jag upplever det som otrevligt och jobbigt att de sitter och tigger och ropar efter folk när de går förbi. En kvinna som sitter och tigger här i Sandviken  utanör ICA MAXI och ser VÄLDIGT fattig ut är här i Sverige av en enda orsak ATT TIGGA. Hon satte sig i en Merzedes och åkte i dag, en relativt fin bil. Det är gäng överrallt som ingår i någon grupp där folk i gruppen SKA TIGGA. Jag satt en dag vid ICA och tittade på denna kvinna som tiggde och ropade efter folk hej hej hej hej En del gav henne mat pengar mm mm och en man stannade och gav henne 500 en gammal pensionär som säkert tyckte väldigt synd om henne. Han såg ganska risig ut själv i kläder och hade kanske inte många slantar men han gav henne i alla fall pengarna och det vände sig i magen på mig när jag vet att hon ingår i en liga där de är utbildade på att se fattiga och ämliga ut och TIGGA. Jag tänker inte ge tiggarna en enda 5 öring. Däremot ska jag till jul sätta in pengar för de hemlösa. Jag tycker i alla fall att det är jobbigt att gå och handla och se alla tiggare utanför alla affärer. Sedan har vi en kille som sitter utanför Systembolaget och drar i ett dragspel hela dagarna och tigger pengar. Mitt emot är det ett fik och på sommaren när man sitter där å fikar har man nästan lust att RÅKA trampa sönder dragspelet för det är VÄLDIGT irriterande att höra detta gnidande timme ut och timme in. Stackars de som bor där å måste höra detta gnidande HELA dagarna. Nä  FÖRBJUD allt tiggeri på gator och torg och sluta trakassera folk.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards